» 2008 » Березень » 10 » Українці Херсона вчаться обстоювати свої права
Українці Херсона вчаться обстоювати свої права
Українська молодь міста вирішила в оригінальний спосіб
нагадати працівникам сфери обслуговування, що мова бізнесу - це мова клієнта.
Мету ініціативи коментує херсонець Олексій:
Вже набридло апелювати до "нашої" влади про захист прав українців.
Мусимо стати сильними, аби до нас дослухались. В нашому суспільстві нині
заведено говорити про рівність прав. Я теж за рівність. Хочу, аби мене, як
клієнта, поважали не менше за інших. Хочу, аби за мої гроші, в моїй країні,
мене обслуговували моєю мовою. Власне, за це я і плачу: за комфорт. Якщо
підприємець не готовий створити для мене комфортних умов - платити не буду.
Вірніше сказати буду, але іншому підприємцю. Варто лишень пояснити бізнесменам:
не вони продають, а в них купують.
Картки використовують в ресторанах та кафе при розрахунку з офіціантом. Якщо
офіціант обслуговує клієнта українською, то в додачу до чайових отримує жовту
картку. В іншому разі - чорна картка замінить чайові.
Завжди спостерігаю дивну закономірність. Якщо з
російськомовним чиновником, продавцем чи перукарем завжди говорити українсько,
то це - «оголтелый национализм». Якщо
ж з україномовним чиновником, продавцем чи перукарем завжди говорити російською,
то це – «защита прав русскоязычного населения». Тож,
одні можуть мати права та вільно їх обстоювати, а інші – «благодорить за то,
что есть»?
Можна говорити про те, що мотивувати краще не ВІД, а ЗА. Чорні
картки для офіціантів навряд спонукатимуть останніх говорити українською. Однак,
вони точно нагадають: права мають не тільки національні меншини.
>Завжди спостерігаю дивну закономірність. Якщо з російськомовним чиновником, продавцем чи >перукарем завжди говорити українсько, то це - «оголтелый национализм».
Тарасе, ти, на мій погляд, перебільшуєш. У Херсоні значна частина чиновників та продавців, якщо до них звертаєшся українською також намагаються розмовляти українською. А фраза "я не даю чайових російськомовним..." ... дурна й буде направлена проти україномовних патріотів. А щодо офіціянтів - їх у нас треба взагалі навчати говорити правильно та правильно вчити обслуговувати. Але при тій ситуації, що скільки їм платять, як їх трудові права захищає держава - це буде просто насмішка.